donderdag 28 april 2011

Tornado warning

Vandaag is het slecht weer. Heel veel regen, wind en onweer. En natuurlijk de diverse weather warnings. Daar houden ze hier van, van weather warnings. Een dag gaat er nog wel voorbij zonder warning, watch of advisory, maar meer dan 3 dagen zonder heb ik het volgens mij nog niet gezien. Het gaat dan om overstroming, regen, sneeuw, wind, onweer, dus eigenlijk alle minder leuke kanten van moeder natuur.

In de kamer staat een weerstation, die Daan voor kerst van z'n werk heeft gekregen. Ook daarop verschijnen alle weeralarmen. Ik had in het voorbijgaan wel gezien dat er weer iets opstond, maar omdat er om de haverklap iets staat had ik er verder niet naar gekeken. Vandaag heb ik geleerd dat het misschien toch verstandig is om er wel naar te kijken...

Toen het vandaag tijd was om Sanne op te halen van school regende het extreem hard. Ik was blij dat Pelle sliep, want dan hoefde ik hem tenminste niet mee te nemen door het slechte weer. Aangezien de school 3 huizen verder is laat ik hem voor die paar minuten liggen wanneer hij lekker ligt te slapen. Hidde in de dubbele wagen, regenkap eroverheen, regenjas aan en gaan.

Op school hoorde ik dat er een tornado warning was voor deze regio. Cool, dacht ik, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Vervolgens dacht ik, maar wat moet je dan doen bij een tornado? Dat kon Sannes juf me vertellen: zorgen dat je weg blijft van alle ramen en van alle buitenmuren. Op school moeten ze wanneer de tornado-sirene klinkt allemaal in de gang gaan liggen en hun hoofd met hun armen bedekken.

Nog voordat ik weer weg was uit de school werd verteld dat de tornado warning al weer was ingetrokken. Klaarblijkelijk is-ie hier wel in de buurt langs gekomen, maar zonder aan de grond te komen en zonder schade te berokkenen. Nou, die warning was dus maar van korte duur....

Op weg naar huis - weer door de zeikende regen - was ik er natuurlijk nog over aan het nadenken. In eerste instantie had ik me geen zorgen gemaakt over Pelle, omdat die veilig thuis in z'n bedje lag. Maar ja, dacht ik naderhand, als ramen en buitenmuren een mogelijk gevaar veroorzaken, is dat bedje misschien wel helemaal niet zo veilig. 
Pelle lag "veilig" in z'n bed
Eenmaal weer thuis heb ik mezelf even ingelezen op internet. Want dit hoort dus ook bij cultuur verschillen. De kelder is dus the place to be wanneer die sirene inderdaad af gaat. En voordat ik weer naar school ga en Pelle in z'n bedje laat liggen zal ik het weerstation even checken op weather warnings!

1 opmerking:

  1. Hier is het al weken zomerweer! Echt niet te geloven: op Koninginnedag scheen een oranje zonnetje. Dat kan ik me alleen herinneren van heel lang geleden toen ik zelf nog een meisje was (jaja, heeeel lang geleden, ha). Wat vond ik eergister weer een superverrassing in de brievenbus: 2 prachtige kunstwerken van lieve HiddeKikker! Ik ben er zo blij mee. Ze hangen allebei op de ijskast. Kan ik ze heel vaak zien! Ook een zoentje van mij voor HiddeKikker! X (Ik mis jullie, hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen