zondag 3 april 2011

Nederland

Daan is zondag vertrokken naar Nederland. Een prive/zakelijk combinatitetripje. Donderdag is de promotie van Saertje, Daans zus, waar hij natuurlijk graag bij wil zijn. Natuurlijk zou ik daar het liefst ook bij willen zijn, maar omdat het zo'n enorme onderneming is om met 3 kabouters voor even over te komen hebben we besloten dat Daan alleen gaat. En als hij dan toch gaat zijn er genoeg mensen bij DSM die hem dan ook wel even willen zien en spreken. Bijkomend voordeel voor Daan is dat als het (ook) een zakelijke reis is hij business class mag vliegen. 
Sanne en Hidde ook op reis, maar dan als de brandweer
Bijkomend nadeel voor ons thuisblijvers is dat Daan in plaats van 2 maar liefst 5 nachten weg is. Bij het accepteren van deze functie heeft Daan mij verzekerd dat hij veel minder op reis zou zijn dan voorheen. 2 Tot 3 reisjes per jaar heeft hij gezegd. Nu is dit sinds we hier in november zijn komen wonen z'n 3e reis, dus ik roep al continu dat hij nu tot november niet meer op reis gaat. Om nog een slag om de arm te kunnen houden draagt Daan dan vervolgens altijd aan dat z'n 2e tripje op prive basis was (namelijk voor die DSM prijs), dus dat hij er hierna nog 1 tegoed heeft.

Natuurlijk vind ik het niet leuk dat Daan op reis is. Ik ben het nog wel gewend van toen we nog in Nederland woonde, maar leuk is het natuurlijk nooit. Zeker niet omdat het nu met 3 kinderen is. En wat ook wel meespeelt is dat je sociale netwerk in Nederland is en niet hier. Natuurlijk kwam ook dan de zorg voor de kindjes op mij aan, maar het voelde toch wel wat anders. Alsof je, als je het echt niet meer trok, aan de bel kon trekken. Niet dat ik dat ooit deed, maar alleen het gevoel dat het zou kunnen is al goed. Hier is dat natuurlijk niet, of in ieder geval een heel stuk minder. 
De kindjes hebben beloofd extra lief te zijn voor mama...
Toch mag ik niet klagen, want per saldo zijn we er als familie op vooruit gegaan hier. In Nederland was Daan toch minstens 1/3 van z'n tijd (en meestal meer) op reis. Hier is hij er gewoon iedere avond. Die 3 reisjes die er tot nu toe zijn geweest zijn echt verwaarloosbaar vergeleken bij z'n reisgedrag in Nederland. En dat is toch wel heel lekker moet ik zeggen.

Daarnaast zijn het "maar" 5 dagen en 5 nachten dat Daan weg is. Er is genoeg om naar uit te kijken voor daarna: 11 April is Sanne natuurlijk jarig en vieren we met een Jip & Janneke feestje dat ze alweer 4 wordt. In mei komen mijn ouders op bezoek en - zeker ook niet onbelangrijk - het mooie weer zit er ook hier aan te komen!

3 opmerkingen:

  1. Ach arme! Wat zou ik jullie graag gezelschap houden! Natuurlijk zijn die schatjes lief voor mamma. Goed idee, de fotomuur. Mijn hoofd is onderweg! DIKKE knuffels voor SannePoes, HiddeKikker & PelleMannetje! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daan was hier wel dé verrassing van Tijns verjaardag. De Dino's waren een succes, foto's komen via Janneke.

    Sterkte daar, als we kunnen komen we ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allerliefste SannePoes! Een heel fijne birthday! Ik weet niet hoe laat het nu is bij jullie, maar ik denk dat het zo'n beetje opsta-tijd is... Veel verjaardagsknuffels van IraXXX!

    BeantwoordenVerwijderen