zaterdag 9 april 2011

Moms club

Toen de kindjes en ik nog in Nederland waren en Daan al alleen in dit huis bivakkeerde heeft Beth al verteld over de Moms club en verteld dat ik daar echt lid van moest worden. Moms offering moms support, staat het voor (zie stewartsvillemomsclub.org). Nou, een beetje steun is natuurlijk nooit weg. Er worden activiteiten georganiseerd voor moeders en (kleine) kinderen en zogenaamde playgroups samengesteld. Dat laatste houdt in dat er een groepje moeders is met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd dat dan eens in de zoveel tijd bij elkaar komt. Een goede manier om nieuwe mensen te leren kennen.

Het heeft even geduurd (zowel doordat ik zelf niet zo snel was als doordat de hele momsclub niet zo'n gelikte organisatie is volgens mij), maar inmiddels weet de momsclub dat hier ook een moeder is met kleine kindjes. Ik wist al dat er 2 huizen verderop een moeder met een jongetje van een paar weken jonger dan Pelle woont. Ik heb haar in november al heel even ontmoet. Beth vertelde me later dat ze deel uitmaakte van een playgroup en dat ze Pelle en mij er graag bij wilden hebben.

Met het verdwijnen van het winterweer leeft het sociale gebeuren hier duidelijk op. Kinderen spelen weer buiten en moeders staan lekker in het zonnetje een beetje te kletsen. Toen we een tijdje terug op zo'n mooie dag uit school kwamen werd ik aangesproken door een paar moeders uit, naar later bleek, die bewuste playgroup. Sanne en Hidde hadden binnen de kortste keren al een waterijsje te pakken en Pelle en ik werden uitgenodigd voor de playgroup.
Wie wil hem nou niet in z'n playgroup hebben?
Ik begreep dat het voornemen altijd is om eens per week bij elkaar te komen, maar dat het in de praktijk eerder eens per maand is. Pelles groepje bestaat uit 6 moeders met dus 6 baby's. Broertjes en zusjes zijn ook welkom als dat zo uiykomt. De moeders kletsen wat, de kindjes steken elkaar af en toe een oog uit, of verkopen elkaar een klap. Zo jong hebben de kindjes er nog niet echt iets aan, maar de playgroups zijn tot de kinderen naar school gaan. Misschien dat Hidde en Sanne dus ook wel allebei een eigen playgroup krijgen.

Gisteren zijn we voor het eerst naar de playgroup geweest. Alhoewel het het plan was dat 5 van de 6 moeders en kinderen aanwezig zouden zijn, waren er naast ons maar 2 moeders met allebei 1 baby. Sanne en Hidde gingen ook mee en vonden het extreem leuk! Aandacht van andere moeders die (wel) continu met je willen springen, kietelen en gek doen en heel veel plastic baby speelgoed dat extreem veel lawaai maakt. Daar kunnen wij, met onze verzameling zwijgzaam hout, natuurlijk niet tegenop...

Ook ik vond het erg leuk om te gaan. Heb het idee dat dit een grote bron van contacten kan zijn voor mij. Alhoewel het van mij niet iedere week hoeft (dat zou dan 3x per week zijn), zou ik het leuk vinden om ook voor de andere kindjes een playgroup te hebben. Dat doen we dan toch al goed Amerikaans!

1 opmerking:

  1. Ha Americana! Leuk, dat zwijgzame hout. Lekker stil, toch?! Hoop op nice moms voor je!

    BeantwoordenVerwijderen