dinsdag 28 december 2010

Kerstvakantie

Tussen kerst en oud & nieuw is de werkende mens over het algemeen vrij in Amerika. Alhoewel de kindjes en ik nu net zo vrij zijn als anders, is het met Daan thuis voor ons allemaal een soort kerstvakantie. Erg fijn! Deze week proberen we zo veel mogelijk te gebruiken om orde op zaken te stellen in het huis. Er is nog genoeg te doen om ons niet te hoeven vervelen deze week.

De kerstvakantie begon met een nieuwtje: een nieuwe wasmachine! We konden de Amerikaanse nu al niet meer aan en hebben een nieuwe gekocht. Dit is een meer Europees model. In ieder geval gewoon een voorlader die hopelijk beter wast en die ook een optie heeft om heet te wassen. De eigenaar van het huis heeft toestemming gegeven om de oude weg te doen en wil wanneer wij weer vertrekken de nieuwe machine overnemen.

Zoals ik in het vorige bericht schreef was er voor 2e kerstdag een winter storm alarm afgegeven. 's Nachts heeft het inderdaad nog flink gesneeuwd, maar de beloofde 16 inch hebben we bij lange na niet gekregen. De wereld was wel echt wit 's ochtends. En bij een witte wereld hoort het verplichte schoonmaken van de stoep voor je huis en van de oprit. Pfff... op dat moment waren we best blij dat er geen 40 cm was gevallen, want zo'n stoep is tot daar aan toe, maar heel die oprit is best groot. En nodig is het wel, want anders kun je niet weg met de auto. Sanne en Hidde gingen al snel in de sneeuw spelen. Hidde moet nog een beetje wennen aan de kou. Hij was net buiten, stond in de sneeuw, liet zich voorover vallen waardoor hij met z'n wantje in de sneeuw kwam en wat hij koud vond. Een dramatisch "pijn!" en "moe!" volgde en nog geen 5 minuten later lag hij in bed.

Daan en ik hebben een flinke tijd staan scheppen terwijl de jongtjes sliepen. Sanne had ondertussen de grootste lol in de sneeuw. Die vind het echt fantastisch! Ze had al een tijd lang gezegd dat wanneer het echt zou gaan sneeuwen ze een grote sneeuwpop wilde maken. Of eigenlijk 5 sneeuwpoppen: een papa-pop, een mama-pop-, een Sanne-pop, een Hidde-pop en een Pelle-pop. Nu is de lucht hier alleen zo droog dat de sneeuw hier meestal poedersneeuw is. Zo ook nu. Een sneeuwbal was zelfs al onmogelijk, dus een sneeuwpop zat er niet in. Daan had beloofd om dan in plaats van een sneeuwpop te maken met haar op de slee te rijden. Ze vond het net zo leuk als ik het vroeger vond! Ze wilde hard door de tuin worden getrokken en wilde daarna ter compensatie papa door de tuin trekken!

Sanne wordt op de slee door de tuin getrokken
Pelle zit de laatste dagen onder de uitslag. Eigenlijk heeft-ie al langer wat vlekken, maar de laatste dagen is het duidelijk erger geworden. We dachten eerst dat het door de droge lucht komt. We hebben allemaal wel wat last van de droge lucht, maar zelfs met goed smeren met goede creme gaat het niet over bij Pelle en wordt het de laatste dagen duidelijk erger. Hij heeft nu - vooral in z'n hals en op z'n gezicht - allemaal kleine bultjes zitten. Wellicht komt het door het Amerikaanse wasmiddel. Sinds de nieuwe wasmachine gebracht is ben ik weer gaan wassen met het Nederlandse wasmiddel dat we nog hadden. Hopelijk laat dat wat verbetering zien bij Pelle!
Op de foto zie je de uitslag niet zo
Vanochtend zijn we met de kindjes naar de kapper gegaan. Het was duidelijk weer nodig bij Sanne, Hidde en ook zeker bij Daan! Mijn aanwijzingen geven over hun kapsel in het Engels is nog wat voor verbetering vatbaar - de kindjes zien er wat te braaf uit met hun kapseltjes al je het mij vraagt - maar ze zijn weer netjes en de hun haren komen niet meer in hun ogen. En Daan is gewoon weer zoals gebruikelijk van te lang naar te kort gegaan.

Vanmiddag ben ik met Sanne en Hidde even naar de Rainbow Child Development Center gelopen. Dat is de "school" hier aan het einde van de straat waar ze vanaf volgende week naartoe zullen gaan. We waren al eerder gaan kijken en nu zijn ze ook daadwerkelijk ingeschreven. Voor Hidde is het voor het eerst dat hij naar iets peuterspeelzaal-achtigs gaat en hij begint met 2 ochtenden in de toddler groep. Sanne begint met 3 ochtenden op de preschool. M'n moederhart vindt het bijzonder spannend! Men zegt dat kinderen een vreemde taal heel snel oppikken, maar ik ben toch heel benieuwd hoe het tot die tijd zal gaan. Ze krijgen allebei een pictogrammen boekje mee, waarin ze wat belangrijke dingen kunnen aanwijzen, maar ik ben natuurlijk toch bezorgd dat de taal de eerste tijd een struikelblok zal zijn. Sanne kijkt er erg naar uit om weer naar school te mogen. Het lijkt erop alsof ze de peuterspeelzaal echt wel een beetje gemist heeft. Hidde zegt ook dat hij graag naar school wil, maar we zullen zien hoe oprecht dat is. Wie iets meer wil zien van Rainbow kan kijken op rainbowchilddevelopment.com.

1 opmerking:

  1. He schatten,

    Leuk die sneeuw. Hier is het alweer aardig weg. Vind ik niet zo heel erg. Want dat fietsen viel niet mee met al die sneeuw ;-).
    Bedankt weer voor de leuke verhalen. Zo mis ik jullie toch wat minder!!!
    En ik hoop dat de school stukken beter is dan hoe de website er uit ziet. Dat is echt niet best ;-). Hahahahaha.
    Dikke knuffel.
    Heb nog steeds niet gezocht naar mijn webcam. Ga ik van het weekend gelijk doen. En als ik hem niet kan vinden, koop ik een nieuwe.
    X

    BeantwoordenVerwijderen