zondag 12 december 2010

Big black and beautiful

Om te kunnen functioneren in Amerika is een auto onontbeerlijik. En dan niet alleen een auto voor het gezin, maar (minstens) een auto voor iedere volwassene in het gezin. Daan heeft een lease auto en heeft al diverse tijdelijke auto's gehad. Een week na de verhuizing heeft hij z'n eigen auto gekregen: een Chevrolet Traverse. Voorwaarde hiervoor was natuurlijk dat we er met heel het gezin in konden. Nu is dat hier wel wat gemakkelijker te realiseren dan in Nederland, want groot is hier geen uitzondering. Als het goed is (we hebben het nog niet geprobeerd) kunnen de 3 kindjes naast elkaar op de 2e zitrij. De 3e zitrij kan dan eventueel worden ingeklapt voor extra bagage ruimte. 
Daans auto: een Chevy Traverse
We hebben hier ook meteen al vanaf dag 1 (of eigenlijk vanaf dag 3) onze eigen auto. Daan had dit voordat we deze kant op gingen al geregeld en we konden onze auto meteen op maandag op gaan halen: een Volkswagen Routan. Ook deze heeft 3 zitrijen, waarbij Sanne als grootste kindje stoer helemaal achterin zit. Deze auto heeft zo ongeveer alle opties die je maar kunt bedenken: een achteruitrij-camera, de mogelijkheid om vanaf afstand de motor te starten, op je sleutel de mogelijkheid om schuifdeuren en achterklep te openen, de mogelijkheid om je garagedeur te openen vanuit je auto etc. Het meeste klinkt vrij overdreven, maar ik moet zeggen inmiddels ben ik er al volledig aan gewend. Dusdanig dat toen ik vanmiddag iets achteruit de auto van  Daan ging pakken ik vrij verbaasd was om geen knopje te kunnen vinden waarmee de achterklep elektrisch dicht ging... 
Manons auto: een Volkswagen Routan

Aan ons huis zit een 2,5 garage met 2 garagedeuren, dus wij hadden onderling al verdeeld welke plek van wie zou worden. Toen ik voor het eerst de garage in wilde rijden bleek dat toch iets minder soepel te gaan dan gedacht. Die garagedeur was toch iets minder van Amerikaans formaat dan ik dacht. Of m'n auto iets te Amerikaans... De keer daarna ben ik toch maar - met veel steken en veel dubbel checken of ik nergens tegenaan zou rijden - op mijn plek naar binnen gereden. Blijkt dat de auto zo groot is dat de deur van het huis naar de garage niet meer open kan wanneer deze in de garage staat! Daans auto is net iets kleiner, maar ook deze bleek te groot voor deze plek. Gevolg is nu dus dat de Volkwagen in de garage staat (het naar binnen rijden gaat al aanzienlijk soepeler!) en de Chevy gewoon op de oprit. Helaas voor Daan dus wel krabben 's ochtends...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten