zondag 26 december 2010

Kerstmis

Kerstmis begon voor de kindjes bijzonder spannend: er lagen cadeautjes onder de boom! Geheel voorgeprogrammeerd door Sinterklaas keken ze - op zoek naar cadeautjes - eerst bij de openhaard. "Nee, geen cadeautjes." Pas in 2e instantie viel de stapel onder de boom op. Iedereen heeft weer een paar leuke cadeautjes gekregen en daarmee zijn er voorlopig genoeg feestdagen met cadeaux geweest....
Cadeautjes onder de boom
We hebben een kerst-feestontbijt gehad. Helaas zonder kerststol, want die kennen ze hier niet. Dat is volgens mij het eerste ding dat ik wel echt mis van Nederland... Verder was het een rustige en geen bijzondere kerst. 's Avonds hebben we gewoon gegeten, omdat je de 3 kindjes geen plezier doet met fancy eten en daarmee jezelf ook niet. Wat we wel hadden was een gingerbread huisje. Iets wat hier bij kerst hoort. Die kun je hier als all inclusive bouwpakketje in de supermarkt kopen en heb ik samen met de kindjes in elkaar gezet. Erg grappig en nog lekker ook!  
Het gingerbread huisje met heel veel snoepjes erop
Voor 2e kerstdag was er een winter storm alarm afgegeven. Dit wil zoveel zeggen als dat er zoveel sneeuw gaat vallen dat het verkeer hier hinder van kan ondervinden. Alhoewel het alarm al heel de dag van kracht was begon het pas 's middags te sneeuwen. Het leek in eeste instantie niet zo wild te sneeuwen, maar ze beloven zo'n 16 inches sneeuw. Nu maken we bij de mensen in Nederland misschien niet zo snel meer indruk met sneeuw, maar voor mijn gevoel is zo'n 40 cm in 1 dag toch best veel! Ik ben dus benieuwd hoe de wereld er morgenochtend uit ziet...

1 opmerking: