zaterdag 11 december 2010

1x Drinken

Wat mij betreft mag de vlag uit vandaag! Vannacht heeft Pelle voor het eerst sinds hij weer een arm vrij heeft uit z'n inbaker slaapzak maar 1x gedronken `s nachts! inmiddels slaapt hij al in een gewone slaapzak, maar sinds er 1 arm vrij is gekomen, is hij `s nachts consequent 2x gekomen. In Nederland ging hij al ongeveer tegelijk met z`n broer en zus naar bed en werd dan `s nachts 1x wakker om te drinken. Na de verhuizing is hij heel even van slag geweest, maar daarna heeft hij zich weer keurig hersteld. In z'n nieuwe ritme kwam hij vaak al voor middennacht voor de eerste keer. Vrij slopend om dat (weer) iedere nacht te hebben.

Sinds 2 dagen ligt Pelle weer in z'n eigen oud Hollandsche wieg. Het heeft vrij lang geduurd voordat hij hier weer in kon slapen. Zijn kamer is eigenlijk als enige nog een grote zooi. De verhuizers hebben de frontjes van de lades van de commode afgehaald om deze beter te kunnen vervoeren. Alleen is die commode nog door Daans vader gemaakt en zijn die frontjes per la gesteld. Nu moet dus eerst weer worden uitgezocht welk frontje bij welke la hoort en dan moet alles weer opnieuw worden gesteld. Wat ons betreft was het duidelijk niet de bedoeling dat die frontjes eraf gehaald zouden worden! Gevolg is dat alle spullen die in de commode moeten - wat zo ongeveer alles is - er nog niet in kunnen waardoor het nog een puinhoop is in zijn kamer met nog veel spullen in dozen. En in die dozen zaten dus ook de spullen die ik nodig had voor de wieg. Ze zijn nu eindelijk opgeduikeld uit een doos en de wieg is weer in ere hersteld.
De wieg te midden vande dozen en de nog af te monteren commode
Of het het kleinere en dichtere van de wieg is ten opzichte van de grote Amerikaanse open crib, of het hoge plastic gehalte dat de crib (inclusief matras) had, ik weet het niet. Het lijkt er in ieder geval op dat hij beter slaapt in z'n wieg. (Zolang hij er nog in past.) Ik weet niet of het blijvend is z'n 1x per nacht drinken, maar voor afgelopen nacht heb ik er in ieder geval van genoten!
Kleine Pelle weer in z'n wieg


3 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat is Pelle alweer gegroeid! En ik vind toch echt dat hij op zijn zus lijkt! Ik mis jullie wel heel erg! Heb het gevoel dat ik een heleboel mis. Maar ja, volgend jaar maar eens kijken of jullie me nog herkennen! Knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dank je! Eindelijk iemand die het met me eens is dat-ie op z'n zus lijkt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach ja, op een andere foto vind ik hem wel weer heel erg op Daan lijken. Goede mix zullen we maar zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen