woensdag 11 januari 2012

Oren oké

Alle oren zijn gecheckt, alle oren zijn oké!
Hiep hiep hoera, de oren zijn oke!
Hidde is afgelopen maandag op controle bij de pediatrician geweest. De gehoortest (zo'n passieve, met zo'n dopje in je oor wat volgens mij dezelfde test is als ze in Nederland met pasgeborene doen) was prima en ook de dokter zag geen vocht meer in z'n oor. Dus tegen mijn verwachting in - ik was er voor het gemak maar vanuit gegaan dat hij ook naar de KNO arts kon, kon ik in 1x door - was alles goedgekeurd en stonden hij gezond verklaard weer buiten.

Vandaag was Sanne aan de beurt en had ze een afspraak voor wat ze hier een post op noemen, een afspraak na een operatie. Ook bij Sanne was ik er alle behalve zeker van dat ze door de keuring zou komen. Bij het plaatsen van de buisjes verhaalde de arts er zo dramatisch over dat ik de "hopelijk doen de druppels dan hun werk" niet heel overtuigd vond klinken. Maar ook bij haar zag alles er prima uit. Haar oren waren schoon, de buisjes zaten er goed in en de gehoor test (bij haar 1 waarbij ze in een geluiddichte kamer zat en haar hand op moest steken wanneer ze een piep hoorde) was prima. Zolang de buisjes nog in haar oren zitten (vallen er gemiddeld na 13 maanden vanzelf uit) hoeft ze alleen nog maar iedere 6 maanden op controle komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten