woensdag 20 juli 2011

Week 29

Afgelopen week voelde een beetje als stilte voor de storm. Niet dat het zo rustig was en we niets hebben gedaan, maar meer dat de week daarna - deze week - nogal chaotisch en hectisch zal worden. Aanstaande woensdag vliegen Pelle en ik naar Nederland voor de bruiloft van m'n broer. Zaterdag vliegen we alweer terug, dus het zal een intense week worden. Voor ons, maar ook voor Daan die 3 dagen alleen voor Hidde en Sanne zal zorgen. Iets wat natuurlijk prima kan, maar wat hij tegelijkertijd niet gewend is om alleen te doen.

Dinsdag was een leuke dag voor Daan, want hij kreeg weer eens de gelegenheid om te golfen. DSM had een grote golfdag georganiseerd, waar het management team van zijn site ook aan deel mocht nemen. Veel drinken, veel smeren, want het was een extreem warme en zonnige dag. Hij heeft ook nog de prijs voor de afslag die het meest rechtdoor was gewonnen. Voor iedereen die iets weet van Daans golftalent (wat het publiek volgens mij direct beperkt tot mijn ouders en mijn broer :-) is dat toch bijzonder....

Woensdagochtend moest ik naar m'n internist. Of eigenlijk naar de diabetes verpleegkundige. In Nederland was ik altijd al een bijzonder brave, goed gereguleerde diabetes patient, maar hier ben ik een soort 7e wereld wonder! Deze bezoekjes lijken meer op een social visit, waarbij de loftrompet over mijn doen en laten wordt afgestoken. Fijn om te horen dat ik het goed doe natuurlijk, maar ik vraag me wel altijd weer af waarom anderen het niet zo doen.

's Avonds was er Open House op school. Van half 7 tot half 8 was er ijs en kon iedereen z'n klas en juf van het komende schooljaar zien. Op de aankondiging stond dat alle leerkrachten aanwezig zouden zijn, dus Sanne was erop gebrand om haar nieuwe juf te zien die heel de zomer niet op school is en om haar juf te zien die op vakantie was de afgelopen tijd. Nu bleek dat je dat "alle leerkrachten" niet al te serieus moest nemen, want iedereen die in de zomer niet werkt (wat hier onder leerkrachten regelmatig voorkomt) of iedereen die vakantie heeft was er niet. Dus geen miss Tammy (de nieuwe juf van Sanne) en geen miss Nancy (de huidige 2e juf van Sanne die op vakantie was). We hebben wel lekker ijs gegeten, de klassen van Sanne en Hidde gezien waar ze over een paar weken naartoe gaan en ook Hiddes nieuwe juf: Miss Amber.

Vrijdag hebben we eindelijk gedaan wat we al lange tijd van plan waren: naar het buiten zwembad. Alhoewel het wat ons betreft weertechnisch veel langer zou kunnen, gaan de zwembaden hier pas met memorial day open en sluiten alweer met labor day. Dat komt erop neer dat ze dus alleen in de hele warme maanden juni, juli en augustus open zijn.  Letterlijk naast het werk van Daan is het zwembad van Belvidere. Als Nederlander zou je er naar toe kunnen lopen, maar dat is hier natuurlijk geen optie. Het leek ons een goed idee dat ik dan rond een uur of 3 richting zwembad zou gaan met 3 kindjes en dat Daan dan rond 4en vanuit z'n werk ook zou komen. En het was ook een goed idee. Sanne en Hidde waren helemaal hyper en hebben heerlijk in het water gespeeld.

Zaterdag zijn we na de zwemlessen van alle kindjes naar de outlet gereden om even te shoppen. Gelukkig is er ook een speeltuin waar de kindjes zich kunnen vermaken. Het was nu alleen zo warm dat de glijbanen eigenlijk te warm was en dat het sowieso niet te harden was in de volle zon. Maar we hebben succesvol geshopt en lekker koffie gedronken met heerlijke muffins!

Zondagochtend zijn we lekker gaan wandelen in het bos. Gelukkig voornamelijk de schaduw, want het was de afgelopen week - en nu nog meer - volop zomer. Warm, warm, warm! Het wandelen nu is leuk, maar ook een beetje een voorbereiding op de vakantie. Pelle in de rugdrager en Sanne en Hidde stappen dapper door. Ze lopen goed allebei en vooral Hidde stapt bijzonder zeker op of over iedere boomstronk of steen.

Maar voordat we op vakantie gaan eerst nog Pelles verjaardag (2 augustus) en natuurlijk komende week: de 3 daagse trip van Pelle en mij naar Nederland voor de bruiloft....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten