maandag 25 juli 2011

Compuchild

Vandaag heb ik me weer ernstig verbaasd over de Amerikanen en hun manier van doen op school. Over hoe nuttig en verantwoord alles altijd moet zijn. In de zomer, wanneer de publieke scholen vakantie hebben, doet Rainbow aan summer camp voor de klas van Sanne en hoger. Dit houdt zoveel in als dat er extra leuke dingen worden gedaan op school. Wat meer schoolreisjes, af en toe een special guest etc.

Onderdeel van summer camp is dat de kinderen deelnemen aan Compuchild. Ik dacht naar aanleiding van de naam dat de kinderen met een computer om zouden leren gaan. Leek me vrij nuttig. Maar dat was veel te weinig wetenschappelijk en te simpel. Er moeten hogere doelen worden nagestreefd. Compuchild heeft het volgende doel: Your child is discovering robotics and developing skills in science, technology, engineering, and math. Een beetje leren muizen leek mij nuttiger...

Sanne is vandaag voor de 3e keer naar compuchild gegaan en zoals altijd kreeg ze ook vandaag weer een progress report. Daarop staat altijd het emphasis point van die les en de subject matter vocabulary. Lees en lach mee: Emphasis point: Bit - The smallest unit of computerized data. It is a single digit in a binary number (0 or 1). The word bit derives from the phrase "binary digit". Subject Matter Vocabulary: Crown Gear - A gear that has teeth that are bent at an angle and looks like a king's crow; Axle - A supporting shaft on or with which a wheel or a set of wheels revolves.

Verder commentaar lijkt me niet nodig....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten