vrijdag 25 mei 2012

Schoolfoto's

In maart was het weer zover: tijd voor de half jaarlijkse schoolfoto's. De eerste sessie die we (vorig jaar in het voorjaar) meemaakten werd door bedrijf A afgehandeld, in het najaar waren ze geswitcht naar bedrijf B en aangezien die zo enorm slechte foto's afleverde was het nu de beurt aan bedrijf C.

De maandag dat de foto's gemaakt werden was de 2e schoolweek en de 3e schooldag voor Pelle. Schooldag 1 en 2 waren nou niet echt een doorslaand succes, dus ik zag al een foto van Pelle met rode ogen en tranen op de wangen voor me. Nu bleek op de dag van de foto hij ook nog eens ziek te zijn, waardoor hij helemaal niet naar school mocht! Alhoewel, misschien is dat juist wel de reden dat de foto's nog enigszins leuk zijn geworden...

Omdat hij niet in de klas was staat Pelle niet op de klassenfoto, maar ik mocht wel even samen met hem naar de fotograaf om de foto van hem alleen en die van alle 3 de kindjes samen te laten maken. En met mij erbij vond hij die fotograaf nog steeds maar niets, maar ik denk dat het beter was met mij erbij, dan met een juf die hij ook niets vindt. In ieder geval heeft hij nu niet gehuild bij de fotograaf, wat anders waarschijnlijk wel zou zijn gebeurd.

Het was een goede keuze van de school om bedrijf C in te huren voor de foto's. De kwaliteit is duidelijk verbeterd ten opzichte van de vorige keer, maar ook de fotograaf zelf was een man die het bijzonder leuk deed met de kinderen. Ik geef het je te doen, keer op keer die kinderen aan het lachen krijgen. Nu had hij met Pelle ook wel een lastige klant. Hij heeft alles uit de kast gehaald, maar het lukte hem niet. Bellen blazen, boekjes, speelgoed, kiekeboe... noem maar op. Pelle heeft per ongeluk 1x gelachen en gelukkig heeft hij lach vast weten te leggen. Het is niet helemaal "zijn" lach, maar toch, het is een lach.
Daarna hebben we Sanne en Hidde erbij gehaald voor de alle kindjes samen foto, maar toen was het gedaan. Wat de beste man ook deed, absoluut geen lach meer! Sanne en Hidde lagen dubbel van het lachen - letterlijk - wat ook niet al te praktisch was, want daardoor bleven ze niet stilstaan in de opstelling die de fotograaf had bedacht. Maar goed, het eindresultaat is eigenlijk best nog wel leuk.
Toen ik 's middags Hidde op kwam halen had hij het erover dat hij niet meer alleen naar de fotograaf was gegaan. Nu zegt hij wel vaker vage dingen, dus ik hechtte hier niet al te veel waarde aan. Maar toen Sanne hetzelfde zei ging ik er toch aan twijfelen... Bleek het dus dat de school dacht dat ze, toen ze samen met Pelle op de foto waren geweest, ook alleen op de foto waren geweest en als ik er niet naar gevraagd had waren er gewoon geen foto's van ze gemaakt. Was toch zonde geweest!
Op Picasa staan ook nog de klassenfoto's van Sanne en Hidde. En natuurlijk zijn net als de vorige keren exemplaren van deze foto's gratis af te halen op de Washington Valley Drive. En oké, ik wil ze ook nog wel opsturen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten