maandag 5 maart 2012

Florida

Half februari zijn mijn ouders naar ons toe gekomen om de kindjes en mij mee te nemen op vakantie. Het begon ermee dat ik, in het najaar, mijn ouders ervan probeerde te overtuigen om in de winter langs te komen. Mijn moeder voelde er nog wel iets voor, maar mijn vader was niet te overtuigen. Niet in de sneeuw en de kou! Maar wat hij wel wilde is met ons naar de zon. Nou, daar zei ik natuurlijk ook geen nee tegen! 

Nu wil het zo zijn dat de winter hier nauwelijks op winter heeft geleken. We hebben heel vroeg, eind oktober, veel sneeuw gehad en daarna nog 1x genoeg om te sleeën, maar dat was het. Vorig jaar was het een lange koude en witte winter, dus om nu het vooruitzicht te hebben om daar 10 dagen aan te ontsnappen vond ik helemaal niet erg. Nu het eigenlijk niet echt koud is geweest wil het natuurlijk niet zeggen dat ik nu niet uitkeek naar 10 dagen lekker weer! 

Na een paar dagen aanpassen aan het tijdsverschil door mijn ouders, zijn we vrijdag 17 februari vertrokken richting Florida. Met z'n 6en: m'n ouders, de kindjes en ik. Daan bleef thuis om lekker hard en ongestoord te kunnen werken. Voor hem ook een soort vakantie... Alhoewel de vlucht (Philadelphia - Tampa) 2,5 uur is, ben je toch heel de dag bezig met reizen. Best intensief en vermoeiend voor kinderen, maar gelukkig weten ze zich op zulk soort moment meestal wel goed te gedragen. Nu doen filmpjes in het vliegtuig natuurlijk ook wonderen... 
Filmpje, croissantje, heb je geen kind aan!
Vlak voor z'n verjaardag heeft Hidde tegen beter weten in aan mijn ouders gevraagd of zij op zijn verjaardag wilden komen. Dat ging niet lukken, maar zeiden ze, ze wilden wel alsnog zijn verjaardag vieren wanneer we samen op vakantie zouden zijn. Daarmee zijn ze op het idee gekomen om ook van de andere 2 nog verjaardagen te vieren en zo is het fenomeen nep-verjaardag ontstaan. Op de nep-verjaardag was er uiteraard een feestontbijt, waren er cadeaux, taart, mocht het feestvarken het dagprogramma bepalen en natuurlijk het feestmaal. 

Het huis waar we in zaten had een eigen (verwarmd) zwembad en dat vonden de kinderen fantastisch! Er is veel, heel veel, gezwommen. Zelfs op de dagen dat we heel de dag op pad waren werd er nog door ze gezegd, kunnen we vandaag ook nog zwemmen? Erg grappig om te zien wanneer ze zo veel zwemmen, ze ook met sprongen vooruit gaan. 
Sanne en Hidde hebben allebei een zwemvestje met 9 drijfelementen erin. Je kunt die elementen er stuk voor stuk uithalen waardoor ze iedere keer een stukje minder drijfvermogen krijgen van het vestje en het dus iedere keer iets meer zelf moeten doen. Sanne, die voor de vakantie toch nog echt niet gerust was om alleen te zwemmen, zelfs met drijver, kon opeens keer op keer met een drijfelement minder. Aan het einde van de vakantie zaten er nog maar 3 in en nog steeds zwom ze zonder problemen alleen. 
Ook Hidde zwom opeens alleen. Op zwemles zakte hij toch echt nog naar de bodem wanneer de juf hem losliet, maar nu zwom hij zelf, sprong zomaar in het water en ging heel het bad door! Uiteraard is het bij hem nog wel van een ander niveau dan bij Sanne, maar ook bij hem is het eerste drijfelementje uit het zwemvestje verwijderd.

Op Hiddes nep-verjaardag zijn we naar Legoland geweest. Daan en ik zijn jaren geleden in Denemarken naar Legoland geweest, wat erg leuk was! Fantastisch zoveel met Lego! Deze Legoland was een soort kopie van die in Denemarken, want waarschijnlijk zijn al die parken copieen van elkaar. Ik vond het weer erg leuk, al was de wachttijd voor de diverse attracties best lang, waardoor je een beetje het idee hebt dat je meer in de rij staat dan iets anders. 
Fantastisch toch, die real size dublo huizen!
Hidde was van heel de dag zo uitgeput, dat hij in de auto naar huis in slaap is gevallen. Dat verbaasde me niet, maar wat me wel verbaasde was dat hij gewoon echt niet meer wakker te krijgen was om te eten. Hij is nog wel even wakker geworden nadat ik daar erg m'n best voor had gedaan, maar dat was gedoemd te mislukken... Het grappige was dat toen hij Daan de volgende dag sprak hij wel vol enthousiasme vertelde over dat er frietjes waren gegeten als zijn verjaardagseten. 

Pelle kon natuurlijk nog niet echt kiezen, dus hebben wij dat voor hem gedaan. Net als z'n feestmaal. Omdat en Sanne en Hidde natuurlijk patat kozen voor hun feestmaal en we door het late tijdstip van aankomst op de eerste dag ook al patat hadden gehaald, hadden we al snel besloten dat hij geen patat zou kiezen. Pasta, dat vond hij vast een goed feestmaal! 

Overdag zijn we naar een soort kinderboerderij geweest. Het was een groot terrein, waar ze allerlei verschillende dieren verblijven hadden. Er was een continu doorlopende tour, waarbij je inhaakte op het moment dat je binnen kwam. Wanneer je een rondje (nou ja, het rondje duurde 2,5 uur) had meegelopen stapje je weer uit. Bij ieder verblijf werden er dingen verteld en je kon vrijwel alle dieren aanraken of vasthouden. Het geheel werd opgeleukt met een rit op een hooikar, paardje rijden en een treinritje. 
Pelle aait een klein gansje, als vindt hij het best spannend
Er was zelf de mogelijkheid om een koe te melken (wat ik ook even heb gedaan, want het kan natuurlijk niet zijn dat m'n kinderen dit wel hebben gedaan en ik nog nooit!) en er was een 3 tal speeltuinen. Natuurlijk is hier nog hard in gespeeld tot slot, wat ze ongetwijfeld een, dan wel niet het hoogtepunt vonden van de dag...
In de speeltuin met z'n 3en op de wip
Sannes besluit voor haar dagprogramma stond al snel vast: Seaworld. Hier had ze van gehoord van een vriendin van mij die haar ook foto's van orka's had laten zien en dat leek haar wel wat. Ook ik was erg benieuwd naar de orka show en ik moet zeggen, het was indrukwekkend! Wat ook te zien is aan het aantal foto's dat ik heb gemaakt.... Zowel de orka-, als de dolfijnen- en de piratenshow (met zeeleeuwen) waren erg gaaf. Mocht je ooit in Florida zijn, een echte aanrader! Ook als je niet van pretparken bent, want de shows zijn gewoon echt heel erg indrukwekkend!

Arme Hidde was wederom zo uitgeput dat hij ook deze avond de frietjes niet heeft gehaald. Omdat ik het inmiddels wel een beetje zielig vond voor hem heb ik de appeltjes en de nuggets die bij het happy meal zaten voor hem bewaard. Dus de volgende ochtend, bij de koffie, heeft hij eerst de appeltjes en vervolgens nuggets zitten eten. Echt, bij de koffie?!
Hidde na een dag Seaworld
De rest van de vakantie is er voornamelijk gezwommen. Wat natuurlijk heerlijk was dat dat iedere dag kon. Iedere dag opstaan, je korte broek aan kunnen trekken en kunnen zwemmen wanneer je maar wilt. Perfect! De laatste dag van de vakantie hebben we nog een keer onze eigen bioscoop gehad. M'n vader had samen met Sanne popcorn gekocht, dus een bak popcorn, allemaal een bekertje ice tea (waar ze alle 3 dol op zijn), en een Thomas the Train dvd die daar lag. Ze vonden het fantastisch. De junkies!
Onze junkies in onze bioscoop
Alle foto's van deze vakantie zijn te vinden in de folder Florida februari 2012 op Picasa. En voel je vooral vrij om selectief om te gaan met de hoeveelheid orka foto's.... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten