maandag 12 september 2011

Week 36

Deze week was een regenachtige week. De week van Labor Day. En de week van het begin van het nieuwe schooljaar!

Alhoewel het eigenlijk nog vorige week was, namelijk zaterdag 3 september, was het wel in het kader van Labor Day en dat was deze week, dus is het best wel verantwoord om er nog over te praten: we waren door een collega van Daan uitgenodigd om naar een Labor Day block party te komen. Dit collega koppel woont ergens in de middel of nowhere aan een doodlopende weg waar een stuk of 6 huizen aan staan. Met z'n allen organiseerden ze een Labor Day BBQ. Het was een apart feest....

Als Nederlandse heb ik toch altijd de neiging om ervoor te zorgen dat ik er verzorgd uitzie als ik naar een feestje ga, maar gelukkig had ik me voordat we weg gingen al gereliseerd dat een jurkje misschien wat overdressed zou zijn. Met m'n bloesje was ik zo ongeveer al overdressed... Wat steekwoorden van het feest: veel partytenten met overal tafels en stoelen, veel eten (volgens mij door de verschillende bewoners klaargemaakt) een grote biertap, spelende kinderen (en volwassenen), hele speelhuizen die voor onze kinderen tevoorschijn werden gehaald. Er was een paar collega's van Daan, maar ik moet zeggen dat ik meer achter de rondkruipende Pelle heb aangelopen dan met mensen gesproken. Toch was het wel leuk. Ik vond het leuk dat we (voor het eerst!) uit zijn genodigd door iemand, leuk om wat mensen te spreken en ook erg leuk om dit een keer te zien.

Maandag was iedereen vrij in verband met Labor Day, maar dinsdag was de eerste dag van het nieuwe schooljaar en dus in de nieuwe klas. Zoals ik al eerder schreef is Hidde wat gereserveerder naar z'n nieuwe juf, Sanne vindt het super dat ze al zo groot is dat ze al naar de Pre-K mag. Donderdag heeft Ms. Amber bij 15 kindjes uit Hiddes klas (1 is er zindelijk) tegelijk de luier uitgedaan. En vervolgens wordt iedereen iedere 3 kwartier naar de wc gestuurd. Ik weet eigenlijk niet hoe de andere kindjes het hebben gedaan, maar van Hidde kreeg ik 2 plas broeken mee naar huis toen ik hem op kwam halen...

In de klas hangt van ieder kindje een family photo: dit is die van ons
Deze week is ook het zwemmen weer begonnen voor de kinderen. Dinsdag ben ik met Pelle weer naar z'n vertrouwde zwemjuf Ms. Tammy gegaan. Voor de zomervakantie (3 maanden terug dus) hebben we haar voor het laatst gezien en hij moest wel weer even wennen aan haar, maar het liefde die er vlak voor de vakantie was ontstaan voor haar kwam gelukkig snel weer bovendrijven. Hij vond het weer heel erg leuk! Zaterdag is Daan weer met Hidde gaan zwemmen. Helaas was zijn vast juf, Ms. Becky ziek en had de vervangende juf nog nooit deze les gegeven. Volgende week beter.

Zondag is Daan helaas weer vertrokken naar Nederland. Hij heeft dinsdag t/m donderdag een cursus die in Nederland wordt gegeven. Deze week zal ik dus voor het overgrote deel alleen zijn met de kindjes. Maar wanneer hij terug komt begint snel daarna een drukke periode. Er staan 3 bezoeken gepland, vrijwel allemaal direct achter elkaar. Er komt nog genoeg gezelligheid aan dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten