zaterdag 20 november 2010

"Verjaardag"

Omdat mijn verjaardag midden in alle hectiek van verhuizen en vertrek viel, hadden we van te voren al besloten om mijn verjaardag met z'n vijven op een andere datum in Amerika te vieren. Ik moet zeggen dat ik op m'n verjaardag zelf toch nog een meer dan verjaardag-waardige viering heb gekregen, maar Daan had daar maar een klein aandeel in. Vandaag was dus de dag van mijn "verjaardag". 

Hidde heeft zo rond mijn (echte) verjaardag geleerd dat je wanneer er iemand jarig is een hand geeft en gefeliciteerd zegt. Sinds mijn verjaardag krijg ik meerdere keren per dag een hand van hem en zegt hij "teerd, mama". Uitgerekend vandaag deed hij dat niet. Toen zijn zus hem er zo halverwege de dag aan herinnerde heeft hij het alsnog ingehaald met veelvuldig "teerd, mama".

Sanne heeft samen met Daan al langere tijd plannen zitten smeden. Er moesten verjaardagsinkopen worden gedaan en ik mocht niet mee. Ze zouden zeggen dat ze boodschappen gingen doen en dat ik maar bij Pelle moest blijven. Ze heeft ongeveer een week lang verteld dat ze boodschappen gingen doen en daarna nog enige tijd dat ze boodschappen hadden gedaan. Gisteravond gingen Sanne, Hidde en Daan boven "spelen", waarvan ze me vandaag verzekerde dat ze eigenlijk helemaal niet hadden gespeeld, maar dat ze cadeautjes in gingen pakken. Er werd me ruim van te voren al verteld dat ik vanochtend niet mee mocht naar beneden, of eigenlijk dat ik mocht uitslapen. (Jammer, Pelle was al wakker en die bleef bij mij, anders had ik echt kunnen uitslapen!) Regelmatig moest er ook met Daan fluisterend worden overlegd, werd er gecheckt of ze bepaalde dingen nou wel of niet mocht verklappen en zei ze dingen als "volgens mij trapte ze erin". Allemaal wel heel spannend en mooi vond ze het!

Vanochtend was de kamer versierd, werd er voor mij gezongen, mocht ik op mijn versierde stoel ontbijt met ei en sap eten en waren er cadeautjes. Tegen al mijn principes in was er bij de koffie alleen geen zelf gemaakte taart. Omdat alle spullen nog op de boot (die zo'n 3 dagen vertraging heeft en helaas dus nog onderweg is) zitten was een taart zelf bakken wat lastig. En omdat de Amerikaanse vrijwel kant en klaar pakjes toch echt te artificieel ogen hebben we het maar gehouden bij de kant en klare muffins. Geen taart, geen 5 november, maar verder toch erg verjaardag!
"Taart" bij de "verjaardag"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten